Bu yazıda, Excel uygulamalarında sıkça kullanılan listelemeleri inceleyeceğiz. Örnek olarak;
Bir Excel örnek dosyamızda listeleme oluşturmanın nasıl yapıldığına göz atalım. Öncelikle aşağıda görüldüğü gibi bir sütuna veri setimizi yazalım.
Daha sonra bu yazdığımız veri setinin liste kısıdı olduğunu excele söyleyelim. Bunun için basitçe formüller sekmesinden ad yöneticisini açalım.
Yeni ad tanımlayıp, ismine takımlar listesi dedik. Başvuru yeri olarak veri setimizi gösterdikten sonra listemizi nasıl kullanacağımız konusuna geçebiliriz.
İşin zevkli kısmına geldik. Başka bir sayfamızda (sheet) bu yazdığımız listeyi kullanacağız. Örnek olsun diye takımların aralarındaki maçların sonuçlarını excelde yazmak istediğimizi ve bu verileri sürekli tekrar tekrar yazmak istemediğimizi ve yazım hatalarını minimize etmek istediğimizi düşünelim.
Bunun için kullanacağımız veri doğrulama opsiyonu ile gerçekleştireceğiz. Aşağıdaki resimden anlaşılacağı gibi ilgili satır-sütuna veri girilirken yalnızca daha önce tanımladığımız listedeki veri setinde yer alan verilerin girilebileceğini belirtiyoruz.
Liste kısıtı için
girdiğimiz kaynak bilgisini bir başka yöntemle de gösterebiliriz. Bu da şu
şekildedir;
Kaynak
kısmına istediğimiz seçenekleri virgül ile ayırarak direk yazarak yapmaktır.
Aşağıdaki
ekran görüntüsünde ne demek istediğimi daha rahat anlayabilirsiniz. J
Kullanımı gayet kolay olan liste kısıtlamaları ile birçok tekrar eden ve hatasız olmasını istediğiniz verilerinizin bulunduğu Excel çalışmalarında kullanabilirsiniz.
Excel ilgili işinize yarayacağını düşündüğüm bu yazıda, Excel’de nasıl liste oluşturulduğunu ve kullanım alanlarından biri ile ilgili bir örnek üzerinden inceledik. Sağlıcakla kalın. J