Useful shortcuts for vi editor

Monday, 12 September 2011

Call Center ve Contact Center Teknolojilerine Genel Bakış

Çağrı merkezleri ve iletişim merkezleri ile ilgili kısa bir blog yazısı yazmak istedim. Bu yazı da kısaca çağrı merkezleri ve iletişim merkezleri nedir ve ne iş yapar onu anlatmaya çalıştım.

Call Center

Call Center (Çağrı Merkezi); Yalnızca ses ile görüşmelerin yapıldığı bir servisidir. Customer (Müşteri), Agent (Müşteri temsilcisi) ile sesli olarak görüşerek sorunlarının çözülmesini sağlar.

Normal TDM Call Center

Geleneksel hat üzerinden (TDM) hizmet verir.

IP Call Center

IP telefonlar, VOIP (Voice over IP) kullanarak iletişim sağlanır. -geleneksel  hat yerine IP Network kullanır. Önemli bir diğer nokta; müşteriler yalnızca ses ile çağrı merkezine bağlanabilir.

Contact Center

Contact Center; sesin yanında veri ile de iletişim sağlayabilir. Desteklediği uygulamalara (IP Contact Center için) örnek olarak; e-mail, web tabanlı chat (web-based chat/instant messaging- IM), video, vb.

Normal TDM Contact Center

Geleneksel hat üzerinden (TDM) hizmet verir.  Gelişmiş TDM Call Center’da denebilir. Müşteriyle yalnızca ses ile iletişim kurar fakat daha kapsamlı çözümler üretebilir. (fatura ödeme, kredi kartı limit yükseltme, bilgi alma ve sorun çözümü, vs.)

IP Contact Center

IP networkü de kullanarak hizmet verir.

İyi çalışmalar. J