Çağrı
merkezleri ve iletişim merkezleri ile ilgili kısa bir blog yazısı yazmak
istedim. Bu yazı da kısaca çağrı merkezleri ve iletişim merkezleri nedir ve ne
iş yapar onu anlatmaya çalıştım.
Call Center
Call Center
(Çağrı Merkezi); Yalnızca ses ile görüşmelerin yapıldığı bir servisidir.
Customer (Müşteri), Agent (Müşteri temsilcisi) ile sesli olarak görüşerek
sorunlarının çözülmesini sağlar.
Normal TDM Call Center
Geleneksel
hat üzerinden (TDM) hizmet verir.
IP Call Center
IP telefonlar,
VOIP (Voice over IP) kullanarak iletişim sağlanır. -geleneksel hat yerine IP Network kullanır. Önemli bir
diğer nokta; müşteriler yalnızca ses ile çağrı merkezine bağlanabilir.
Contact Center
Contact
Center; sesin yanında veri ile de iletişim sağlayabilir. Desteklediği
uygulamalara (IP Contact Center için) örnek olarak; e-mail, web tabanlı chat
(web-based chat/instant messaging- IM), video, vb.
Normal TDM Contact
Center
Geleneksel
hat üzerinden (TDM) hizmet verir.
Gelişmiş TDM Call Center’da denebilir. Müşteriyle yalnızca ses ile
iletişim kurar fakat daha kapsamlı çözümler üretebilir. (fatura ödeme, kredi
kartı limit yükseltme, bilgi alma ve sorun çözümü, vs.)
IP Contact Center
IP networkü de
kullanarak hizmet verir.
İyi
çalışmalar. J